VELKOMMEN TIL FKP

Medlemskap under permisjon / frivillig pensjonspremie

Når en har permisjon uten lønn blir en utmeldt av pensjonsordningen.

Du har følgende muligheter i permisjonstiden :

1. Betale frivillig premie som består av 2 % medlemsinnskudd + arbeidsgivers tilskudd. Arbeidsgivers tilskudd varierer fra år til år. Frivillig premie kan betales i inntil 2 år, og du får medregnet permisjonstiden som pensjonsgivende. Frivillig premie beregnes i forhold til lønnsreduksjonen som følge av permisjonen, og kommer i tillegg til eventuelt ordinært innskudd.

2. Uten å betale frivillig premie være sikret pensjon ved død eller uførhet som om lønnsutbetalingen før permisjonen hadde fortsatt. Permisjonstiden blir ikke medregnet som pensjonsgivende. Dette gjelder for avtalt permisjon i inntil 2 år.

Hvis permisjonen skyldes overgang til stilling med medlemsskap i annen offentlig tjenestepensjonsordning faller risikodekningen bort, og du skal ikke innbetale frivillig premie og tilskudd.

For å betale frivillig premie må det søkes på eget skjema. LINK!

Forside 2023

Flekkefjord kommunale pensjonskasse
Kirkegaten 50
4400 Flekkefjord

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Org.nr. 940 468 671
Bankgiro 3030.32.65003